دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
تصاویر/ جلسه اخلاق آیت الله دری نجف آبادی در جمع طلاب نجف آباد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جامعه و امت اسلامی برای حیات بشری به حصون و امنیت نیاز دارند و طبق احادیث و روایات، امنیت و سلامت دو نعمت ناشناخته و مخفی می‌باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، درس خارج فقه و اصول آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی صبح امروز در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد.

آیت الله دری نجف آبادی در این جلسه اظهار داشت: خطبه امام علی(ع) به مالک اشتر نخعی که در کتاب شریف نهج البلاغه ذکر شده، دارای جنبه‌های امنیتی است که باید در این باب نیز به آن توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جامعه و امت اسلامی برای حیات بشری به حصون و امنیت نیاز دارند و طبق احادیث و روایات، امنیت و سلامت دو نعمت ناشناخته و مخفی می‌باشند.

وی افزود: در کتاب گرانسنگ نهج البلاغه حضرت امیر المومنین(ع) به کلمه و لفظ "عیون" اشاره شده که مصداقش ماموران امنیتی و اطلاعاتی می‌باشند.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: بخش دوم خطبه، حضرت امیر المومنین(ع) به دستگاه قضایی و شرایط قضات اشاره می‌کنند و اینکه معیار و ملاک قضاوت و داوری، دلیل و مدرک و سند است و هنگامی که قاضی در مسئله‌ای دچار شک و شبهه می‌شود، باید توقف و تامل و تحقیق بیشتری کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha